luahan rasa expresi diri

luahan rasa expresi diri
hanya aku

Khamis, 7 Februari 2013

gulp...gulp..gulp...

Hehehe..
dah lama yer x update benda alah ni..
hehehe..mmgla xde org baca, tapi sekadar suka suki lepaskan dan luahkan apa yg tersirat dihati..
benda alah ni sebenarnya medium terbaik utk leraikan segala kekusutan dihati..
sejak 2 menjak ni mmg jiwa kacau la..
bukan membenci tp kekadang mmg aku menyampah..
'menyampah' dgn keadaan ni..
menyampah dgn situasi yg memerangkap aku disini..

xsesekali cuba utk menolak dugaan dariNya
dan aku mmg redha..walaupn blh sesekali dikatakan aku hanya pasrah..
pasrah dgn suratan yg telah ditentukan..
tringat dgn kata-kata yg disharekn oleh ustaz Don

"kalau kita dibayar gaji rm10000 tapi cuma bekerja dgn nilai rm8000, Allah akan tarik nilai rm2000 tu dari segi nikmat hidup,keberkatan...tapi kalau kita gaji kita rm10000 tp bekerja umpama gaji rm15000 nilai perbezaan rm5000 itu Allah akan bayar dari segi keberkatan, nikmat hidup, rezeki yg melimpah ruah, anak2 yg soleh...

begitulh besar nikmat yg Allah berikan buat mereka yg ingin mencari redhaNya..
tp walaupn aku sedar namun syaitan tetap berbisik..
bisikan yg membuatkan aku kekadang pentingkan diri
walaupn aku cuba menepis perasaan ini, membuang jauh rs ini..

bagi aku apa yg aku inginkan adalah fair n square..
team work mesti menjadi team work
bukan hal diri sendiri..
ramai yg aku rs nk selamatkan diri hingga
membiarkan yg lain hanyut dipukul badai..
teman @ sahabat hanya perkataan klise di zaman ini..
cuba tanya diri sendiri..
tepuk dada tanya imam..brapa ramai sahabat anda yg sanggup
berkorban demi anda??..mmg ada tp x ramai kn?
gulp..aku hanya mampu menarik nafas..
menahan sebak, sesak dan semput di dada...
komplikasi yg ramai org tak tahu malah xambil tahu..
walaupun "orang" itu yg aku panggil sahabat...
sahabatkah kita

Tiada ulasan:

Catat Ulasan