luahan rasa expresi diri

luahan rasa expresi diri
hanya aku

Rabu, 9 Mei 2012

aku sedih..


semalam heboh video kes si ibu mendera si anak di wall fb....
aku sempat tgk wlpn hati ni dlm 2 nk tgk @ x....mmg teragak-agak..
mula-mula aku tgk aku off sound..dekat 1minit aku stop...air mata mengalir...aku x snggup
aku bhenti dan smbung buat kerja lain...
tp otak n hati ini x tenang..otak aku nk tgk ksudahan video itu wlpn hati ini x sanggup
tp mmg xbleh fokus...jiwa kacau betul la
aku tekad..
aku bukak balik video tsebut..kugagahi jg smpai minit ke 3...PAUSE
mmg aku x snggup...
Subhanallah...perkara pertama dlm hati aku mencemuh perbuatan si ibu tersebut...
namun bl aku teliti balik wajah si ibu disebalik butang pause aku lihat wajah si ibu dlm keadaan stress yg amat...
hanya rs geram yg terpancar..dia betul2 geram..
seolah olah si ibu sedang melepaskan perasaan amarahnya pd si baby...
Subhanallah...aku betul-betul tkesima...
kesian si anak kecil..lemah xmampu utk dia menzahirkan..
SUDAHLA IBU..SUDAH LA..
naluri keibuan ku menangis..tangisan yg amat dlm..
melihat wajah si anak kecil yg sebaya dgn anak sendiri membuatkan aku x terdaya..
STOP...!
butang itu aku tekan..
aku nekad x tgk video itu sampai habis..
cukuplah...
dlm hati aku berdoa agar tiada yg teruk tjd pada si anak tersebut..
moga-moga dia sihat..moga-moga ibunya kan lebih mnyayanginya..
moga-moga kasih antara mereka berdua kembali utuh..kasih ibu kekal hingga ke syurga..
aku bsyukur pada Allah kerana tetapkn hatiku utk terus menyayangi anakku dan memohon agar tidak sesekali Dia memalingkan kasih sayang ini dari anak-anakku..
Aku sedih bila rata2 di FB mencemuh si ibu td dgn kata2 kesat..berilah dia ruang dan peluang utk berubah menjd ibu yg lebih baik...
updated terkini dr PDRM myatakan si ibu sudah menjalani hukuman penjara 18 bln...moga si ibu akan insaf atas perbuatannya...
aku mohon pd Allah agar ksh sygnya tidak pudar pada baby tsebut krn si anak kecil tsebut tidak bslh.......
jwpan yg msh aku mencari ialah bagaimana keadaan anak itu sekarang..sihatkah dia...siapakh yg menjaganya..Ya Allah aku teramat ingin tahu keadaan anak itu sekarang kerana hati ni tidak
 tenang....

ARISA MASA UMUR 4 BULAN
Periharalah kasih syg diantara kami Ya Allah..kerana hanya Mu YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG...amin...
SAYANGI ANAK-ANAK ANDA...LOVE U MY DEAR

ABG EFI 7 BULAN



Tiada ulasan:

Catat Ulasan